با این اسباب بازی ها هوش بچه تو بالا ببر .


کودکان تا قبل از ورود به مدرسه از طریق بازی کردن می توانند مطالب مختلفی را یاد بگیرند. به همین سبب انتخاب نوع بازی و خرید وسایلی که به این یادگیری بیشتر کمک کند اهمیت بالایی دارد..

بازی کردن پایه‌ی روان افراد را شکل می‌دهد و البته بر هوش و خلاقیت کودکان تاثیر مهمی دارد. بچه‌هایی که اسباب‌بازی‌های مناسب و متنوع دارند در آینده می‌توانند مهارت‌ها و استعدادهای بیشتری را پرورش دهند. فراموش نکنید بچه‌ها در هر سنی به بازی‌ها و اسباب بازی‌های مخصوص به خودشان نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم انواع ‌بازی فکری و هوشی کودکان را در سنین مختلف معرفی می‌کنیم.

بازی فکری قطار دومینو

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که دومینو فقط یک بازی نمایشی است که در آن با چیدن کاشی‌های مستطیلی کوچک کنار هم می‌توان اشکال و صحنه‌های زیبایی را به ‌وجود آورد. اما میتوان گفت که دومینو یک بازی برای تقویت ذهن است. بازی دومینو تشکیل شده از 28 کاشی‌ مستطیل شکل از جنس چوب، شبیه به مهره‌های تاس که اندازه هر کاشی 4 سانتی‌متر است و به‌راحتی می‌توان تعدادی از آن‌ها را در دست جای داد. به‌وسیله این کاشی‌ها و تاکتیک مورد نیاز این بازی می‌توان یک بازی دسته جمعی مهیج انجام داد. این بازی مناسب برای همه‌ی افراد 6 سال به بالا است و می‌تواند هیجان زیادی را در جمع‌های خانوادگی و دوستانه ایحاد کند.جنس این دومینو از چوب مرغوب است.


تقویت هوش کودک با عروسک‌های نمایشی

چند نمونه از این عروسک‌ها را بخرید و بعد همراه با کودک نمایش عروسکی ترتیب دهید. بهتر است ضمن بازی داستانی را تعریف کنید و دفعه بعد به کودک فرصت بدهید تا این قصه را بازگو کند. هر بار با قصه‌های تازه، واژه‌های جدیدی را به کودک بیاموزید و از او بخواهید آنها را در بازی های بعدی آنها را تکرار کند. با این بازی مهارت‌های گفتاری و همین‌طور هوش زبان شناختی او تقویت می‌شود. کودکان بالای 2 سال می‌توانند با این اسباب بازی، بازی کنند.

حتی می‌توانید خودتان برای ساخت عروسک انگشتی دست به کار شوید و با نمد و وسایل تزئینی کوچک اسباب بازی جالبی برای کودکان تهیه کنید.


بازی اسکی پنگوئن

یک بازی فکری، آموزشی و مناسب برای تقویت هوش بچه ها
که میتوانید خانوادگی در کنار فرزندان خود بازی کنید .



بازی با لگوها
لگو بازی یک وسیله بازی است که در قدیم هم وجود داشته و بسیاری از والدین خود در کودکی با لگو بازی خاطره دارند ولی شاید در قدیم نمیدانستند که همین لگو بازی چقدر فایده ها برای کودکان دارد و چقدر میتواند در آینده شغلی کودکان تاثیر بگذارد
 
بازی با لگو محدودیت سنی ندارند و حتی بزرگسالان هم میتوانند با لگو بازی کنند. هر چه سن کودک شما بیشتر باشد، لگو پیشرفته تر شده و قطعات آن کوچک تر می شود. برعکس هر چه سن کودک کمتر باشد قطعات الگو بزرگتر شده و تعداد آنها کمتر می‌شود.



بازی تعادلی دلقک

مناسب برای بالا بردن قدرت تمرکز و دقت کودک ،مهارت های ظریف ، حل مسئله، تخیل ، هماهنگی چشم و دست و اعتماد بنفس فرزندانتان می‌باشد.
این بازی میزی مناسب برای کودکان زیر 3 سال هست.






کلام آخر

اسباب بازی های امروز فرزندان شما تعیین کننده ی مسیر شغلی و پایه های شخصیت فردی آنهاست.
با کمی تحقیق و جستجو می توانید اسباب بازی های مناسب با روحیات فرزندانتان را پیدا کنید و به آنها در مسیر رشد و شکوفایی در سنین پایین کمک کنید.





(0 امتیازها)

create آزانس دیجیتال مارکتینگ چیتا today 01/07/04 visibility 62 بازدید

هیچ نظری وجود ندارد
در حال ارسال. لطفا صبر کنید...